10. juunil 2023. aastal kohtume taas Avinurme Kultuurikeskuses, et uurida, milline on maailma parim haridus maal, õppida üksteise positiivsetest kogemustest ning koguda ideid, kuidas kujundada maapiirkondade hariduselu tulevikku.
Maakoolide hariduskonverents lähtub ideest, et maapiirkondade hariduse tulevikku puudutava arutelu eestvedajateks peavad olema just maakoolid ja -kogukonnad, kes tunnevad maakoolide tugevusi ja eeliseid, mõistavad koolide tähtsust kogukonna südamena, oskavad kummutada müüte ja stereotüüpe, mis maakoolide ümber ringlevad.
Seekord on konverentsi tähelepanu keskmes kool kogukonna südamena ning oma visioone, ideid ja kogemusi kutsume ka seekord jagama säravad esinejad erinevatest valdadest ja valdkondadest: Merili Kärneri, Tiiu Kuurme, Märt Treieri ja Reelika Turi ning tugeva maakooli tuleviku üle oleme arutleme kutsunud praegused ja endised ministrid Kristina Kallas, Madis Kallas ja Vallo Reimaa. Vestlusringi modereerib Märt Treier.
9:30 – 10:00 Tervisekohv ja registreerimine
10:00 – 10:15 Kultuuriline sissejuhatus
10:15 – 11:00 Avasõnad ja maakoolide tunnustamine
11:00 – 11:45 MERILI KÄRNER “Magistritöö: Maakooli sulgemise tagajärjed kogukonna elujõulisusele”
11:45 – 12:30 TIIU KUURME “Koolivõrgu korrastamise mõju: Soome 30 aasta uuring”
12:30 – 13:30 Lõuna
13:30 – 14:30 MÄRT TREIER “Kuidas maakoolid paremini ja positiivselt meedias pildile saada”
14:30 – 14:45 jalasirutuspaus
14:45 – 15:30 REELIKA TURI “Tugeva kogukonnakooli kujundamine”
15:30 – 16:00 Kohvipaus
16:00 – 17:30 Arutelu “Tugev maakool kui piirkonna elu edendaja”
Osalevad praegused ja endised ministrid KRISTINA KALLAS, MADIS KALLAS ja VALLO REIMAA; modereerib Märt Treier
17:30 Kokkuvõtted ja kultuuriline väljajuhatus
Tartu Ülikooli haridusinnovatsiooni õppekava magistrant.
Merili Kärner omab magistrikraadi kommunikatsioonijuhtimises ning on 13 a tegutsenud kommunikatsiooni valdkonnas. 2020. aastal asus ta õppima TÜ magistriõppesse haridusinnovatsiooni õppekaval, mille lõpetab käesoleval kevadel haridusasutuse juhtimise erialal. Olles pärit Alutaguse vallast Iisakust ning õppinud kuni põhikooli lõpuni Iisaku Gümnaasiumis, on maakoolide teema talle väga südamelähedane, mistõttu otsustas ta ka oma magistritöö raames seda käsitleda. Igapäevaselt töötab ta SA Kiusamisvaba Kooli arendusjuhina.
Tallinna Ülikooli kasvatusteadlane.
Läbi teadliku elu on tema kutsumuseks olnud mõtelda, lugeda ja kirjutada. Uurimise valdkondadeks on alternatiivpedagoogika, üldkasvatusteaduslikud teooriad, väärtuskasvatus, sugupoole ja hariduse suhted. Tiiu on Eesti Rooma Klubi liigeja on avaldanud üle 140 teaduspublikatsiooni.
Kommunikatsioonispetsialist.
Foto: Erki Parnaku
Kindluse kooli direktor.
Reelika Turi on pärit Pärnumaalt Vändras ja alustas oma kooliteed 100 õpilasega põhikoolis, keskhariduse saanud Vändra gümnaasiumist. Seetõttu ta tunneb ja väärtustab väikestele koolidele omast kogukonnatunnet ja turvalisust. Reelka on ka pikkade kogemustega ja tunnustatud jalgpallkohtunik.
Koolijuht, Jõhvi vallavolikogu esimees ja endine regionaalminister.
Vallo Reimaa on kogenud koolijuht ja poliitik, kellel on kogemuste pinnalt kujunenud arusaam maakoolide kogukondlikust ja regionaalpoliitilisest rollist. Vallo on öelnud: “Eesti on väike riik ja eestlased väike rahvas. Me ei suuda kaua edasi kesta, kui ei suuda omaks võtta hoiakut, et “väike on ilus”. Õpime tundma väikese eeliseid suure ees ja nii olemegi märkamatult loonud maakooli mudeli.”
Saaremaa vallavanem, endine mitmevõistleja, sporditegelane ja poliitik.
Madis usub, et suurtesse keskustesse koondumine on pikas perspektiivis inimkonna jaoks ajutine periood. Inimeste loomulik elukeskkond on looduses. Eestlased on metsa-, põllu-ja mererahvas ning seda kultuuri saab viljeleda maal elades. Seepärast on vaja luua Eesti maaelu arenguks parimad võimalikud eeldused.
Avinurme kooli vilistlane. Pühendanud pikemad perioodid oma elust spordile, teatrile, ettevõtlusele ja haridusinnovatsioonile. Osaleb aktiivselt mitmete valitsuskomisjonide ja ekspertkogude töös. Kuulub nii Eesti kui ka Euroopa Lastevanemate Liidu juhatustesse.